Гібридні автомобілі все ще неймовірно популярні, але чи корисні вони для навколишнього середовища?
Чверть століття тому Toyota представила революційний автомобіль: Prius.
Prius був першим із нової категорії автомобілів, у якому електричний двигун поєднався з бензиновим двигуном, щоб значно підвищити економію палива та зменшити викиди.
Сьогодні гібридні транспортні засоби залишаються популярними серед багатьох водіїв — незмінно популярними у все більшій кількості сегментів транспортних засобів. І це навіть тоді, коли розгортається нова революція, коли автовиробники інвестують багато мільярдів доларів у повністю електричні транспортні засоби, які взагалі не використовують газ.
Покупцям автомобілів досі подобаються гібриди, тому що вони можуть заощадити на газі та скоротити свій вуглецевий слід, не хвилюючись про запас ходу чи потребу заряджати вдома.
Але навіть коли гібриди стають мейнстрімом, вони втрачають тягу серед своїх початкових ентузіастів: екологів.
Багато хто каже, що гібридам пора піти в історію; що вони в кращому випадку є обхідним шляхом, а в гіршому – перешкодою в боротьбі зі зміною клімату.
«Зараз ми зіткнулися з кліматичною кризою, і нам абсолютно необхідно зменшити нашу залежність від автомобілів, які працюють на викопному паливі», — каже Кетрін Гарсія, яка керує кампанією Sierra Club «Чистий транспорт для всіх».
Ось що потрібно знати про екологічні дебати навколо гібридів.
Гібриди є популярним вибором серед покупців
Можливо, гібриди не викликають стільки шуму, як електромобілі, але вони злітають з дилерських центрів.
Візьмемо Стіва Бонда, який дивився на деякі з гібридів, представлених на автосалоні у Вашингтоні, округ Колумбія, минулого місяця. «Я думаю, що настав час перейти від простого бензину до гібридної моделі для кращого пробігу», — сказав він, пояснюючи, чому він думав, що гібридна Toyota Highlander стане його наступним автомобілем.
Він думав про електромобіль, але каже, що відсутність швидких зарядних пристроїв для далеких поїздок утримує його від покупки сьогодні.
Він підсумував свій погляд на електромобілі чотирма словами: «Так — але ще ні».
На виставці Subaru Карла Гренелл також сказала, що вона з більшою ймовірністю придбає гібрид, ніж електромобіль.
«Якби я могла підключитися до розетки вдома, я б це зробила», — сказала вона. Але як мешканка міста вона не була впевнена, чи зможе заряджати вдома — багато людей не можуть.
Мішель Кребс, виконавчий аналітик Cox Automotive, каже, що ці проблеми є звичайними. І, як наслідок, гібриди набагато популярніші серед покупців, ніж повністю електричні транспортні засоби.
«Приблизно 11% усіх покупців нових автомобілів дивляться на електромобілі», — каже вона. «Приблизно 20% усіх покупців нових автомобілів купують гібриди».
Фактичні показники продажів нижчі для обох типів транспортних засобів, оскільки не вистачає транспортних засобів для задоволення попиту. Але дані про покупки показують, що багато людей хочуть гібридів, якщо вони зможуть їх придбати.
Зараз існує набагато більше гібридних варіантів
Спочатку Prius домінував на ринку гібридів. Але сьогодні гібриди розширилися, маючи варіанти практично в кожному сегменті, оскільки Toyota та інші автовиробники продовжують інвестувати в них.
Є ще менші транспортні засоби, такі як Prius, який щойно отримав добре прийнятий редизайн. (Зразок цитати огляду: «Ми не можемо повірити, що ми пишемо це в огляді Prius, але — новим Prius… весело керувати!») І він все ще отримує класні 57 миль на галон.
Але на ринку позашляховики перевершують маленькі автомобілі, в тому числі серед гібридів. Гібридний кросовер Toyota RAV-4 (41 миля на галон) і гібридний позашляховик Highlander (36 миль на галон) значно перевершили продажі Prius минулого року.
Kia, Hyundai та Honda пропонують гібридні позашляховики різних розмірів. А мінівен Toyota, Sienna, випускається лише як гібрид (36 миль на галлон).
Потім є пікапи. Ford продає гібридну версію свого F-150, а популярний Maverick — менший пікап, призначений для міських жителів, які жадають вантажівок — поставляється як гібрид у стандартній конфігурації. Maverick проходить приблизно 42 милі на галон.
А щодо спортивної сторони спектру, Corvette щойно представив свій перший гібрид: E-Ray. Витрата бензину не вражає. Але з електродвигуном розміром приблизно з банку кави Folgers, заправленим між передніми колесами, це найшвидший Corvette, здатний розігнатися від нуля до 60 за 2,5 секунди.
Але чи корисні гібриди для планети на даний момент?
Зараз в автомобільній промисловості точиться дискусія — між компаніями, прихильниками та урядовими регуляторами — про те, чи допомагають гібриди чи шкодять нинішній боротьбі зі зміною клімату.
Сказавши очевидне, гібридний транспортний засіб кращий для клімату та здоров’я людини, ніж споживач бензину.
Але, дивлячись у майбутнє, прихильники клімату більше не наголошують на необхідності підвищення ефективності автомобілів, що працюють на газу. Вони хочуть зменшити кількість автомобільних поїздок, інвестуючи в громадський транспорт і пішохідну доступність.
І вони хочуть, щоб усі нові автомобілі на дорозі були транспортними засобами з нульовим рівнем викидів, що зараз означає повністю електричні транспортні засоби, що живляться від екологічнішої електричної мережі. Такий перехід створює складні виклики — від створення транспортних засобів до пошуку мінералів для акумуляторів.
Гарсія з клубу Sierra Club каже, що перехід на транспортні засоби з нульовим рівнем викидів дуже важливий якомога швидше. Кожен рік затримки блокує викиди вуглекислого газу на роки вперед, враховуючи все більший термін служби транспортних засобів на дорозі.
«З кожним роком ми будемо збільшувати забруднення від транспорту», — каже вона. «Правда в тому, що ми повинні були перейти 20 років тому».
Ці прихильники стурбовані тим, що всі гроші та інженерне ноу-хау, інвестовані в гібриди, є грошима та ноу-хау, які не йдуть у чисто електричні транспортні засоби, уповільнюючи перехід.
Toyota обґрунтовує екологічність гібридів
З іншого боку дискусії — Toyota.
Хоча японський автовиробник здійснив революцію в гібридах, тривалий час скептично ставився до електромобілів. Як результат, він залишається значно позаду своїх конкурентів у змаганні за виведення їх на ринок.
Сьогодні у Toyota новий генеральний директор, який виявив більший інтерес до повністю електричних транспортних засобів. Але компанія продовжує доводити кожному, хто її слухає, що гібриди можуть і повинні бути центральним компонентом боротьби зі зміною клімату.
«Я вважаю, що ми прагматично підходимо до цього», — каже Купер Еріксен, старший віце-президент Toyota Motor North America, відповідальний за електромобілі з акумуляторами.
Він зазначає, що гібриди значно дешевші, ніж електромобілі у виробництві та купівлі, і вони не потребують зарядного пристрою. Покупець автомобіля може придбати гібрид замість традиційного бензинового транспортного засобу, не змінюючи поведінку за кермом, що полегшує продаж.
Але навіть якби всі водії були повністю готові перейти на електромобілі, Toyota стверджує, що гібриди все одно мали б сенс. Оскільки їхні батареї набагато менші, компанія може побудувати набагато, набагато більше гібридів, ніж електромобілів, використовуючи ті самі акумуляторні ресурси.
Як регулятори ставитимуться до гібридів?
Дискусії щодо гібридів не є гіпотетичними. Регулятори повинні вирішити, чи потрібно їх політику зосереджувати на якомога швидшому переході на електромобілі чи на заохоченні гібридів та їхньої кращої витрати бензину.
А в Європі, Каліфорнії та низці інших штатів політики зайняли більш радикальну позицію, по суті зобов’язуючи всі нові автомобілі мати нульовий рівень викидів до 2035 року. Це може залишити місце для гібридів, що підключаються до електромережі, але не дозволить звичайним гібридам, для роботи яких потрібен бензин.
Щоб зрозуміти, як змінилися погляди регуляторів, подумайте про те, що припарковано на під’їзді Марго Оге, колишнього директора Управління транспорту та якості повітря EPA.
Коли Prius вперше вийшов, вона була в захваті. «Я була однією з перших покупців, — каже вона. “Я був схвильований, тому що я хотів говорити”.
Проте зараз вона їздить на повністю електричному автомобілі. І вона закликає своє старе агентство встановити «амбітні» національні стандарти транспортних засобів, щоб пришвидшити відхід від усіх транспортних засобів із бензобаком — включаючи Priuse, які вона любила.
Можливо, колись гібриди були революційними, але Оге каже, що її проблема з ними проста: вони все ще працюють на викопному паливі.