Чи справді засоби безпеки в автомобілях зменшують кількість аварій?
Вам потрібен автомобіль з передовою системою безпеки?
Минулого тижня я їхав заднім ходом на своєму Volvo XC90 на парковці продуктового магазину в Ріно, штат Невада, коли раптово почув сигнал тривоги. Машина з вереском зупинилася сама. У камері заднього виду повз мене промчав інший автомобіль. Виявляється, у Volvo є система попередження про зіткнення ззаду на основі радара. Якщо є ризик зіткнення, він попереджає вас і застосовує гальма.
Розширені системи допомоги водієві (ADAS) набувають популярності. Згідно з дослідженням MarketsandMarkets, світовий ринок ADAS зросте з 27 мільярдів доларів цього року до 83 мільярдів доларів до 2030 року. Це вражаючі 12% річних темпів зростання напівавтономних систем водіння.
Функції ADAS можуть змінити враження від водіння. Згідно з дослідженням LexisNexis Risk Solutions, транспортні засоби ADAS показали зниження частоти позовів про тілесні ушкодження на 27% і частоту пошкодження майна на 19%.
Що таке вдосконалені системи безпеки?
Системи ADAS можуть допомогти не тільки на швидкості, але і під час паркування. Вони призначені для підвищення безпеки водія.
Функції включають:
- Адаптивний круїз-контроль
- Автоматичне екстрене гальмування
- Виявлення сліпих зон
- Попередження про зіткнення
- Оповіщення про перехресний рух
- Попередження про наїзд вперед і ззаду
- Попередження про виїзд зі смуги руху
- Система виявлення пішоходів
- Розпізнавання дорожніх знаків
«Удосконалені системи допомоги водієві використовують камери та датчики для виявлення потенційного зіткнення та попередження водія», — пояснює Френ О’Брайен, президент підрозділу Chubb Personal Risk Services. «Ці пристрої показали, що вони є важливими функціями безпеки, які можуть допомогти запобігти нещасним випадкам».
Чи справді ці системи роблять автомобілі безпечнішими?
Але чи справді автомобілі з передовими системами безпеки роблять все безпечнішим? Більшість досліджень показують, що так. Наприклад, згідно з дослідженням Страхового інституту дорожньої безпеки, частота аварій для транспортних засобів із системою моніторингу сліпих зон була на 14% нижчою, ніж для тих же моделей без обладнання.
«Те саме дослідження показало, що якби кожен автомобіль, проданий у Сполучених Штатах у 2015 році, був оснащений системою моніторингу сліпих зон, можна було б запобігти 50 000 аварій і 16 000 травм», — говорить Девід Браунштейн, президент коаліції «Разом за безпечні дороги». компаній, що займаються підвищенням безпеки на дорогах.
Корі Харпер, дослідник з Університету Карнегі-Меллона, каже, що його аналіз показує, що поєднання технологій запобігання ДТП зменшує частоту ДТП приблизно на 3,5%.
«Якби технології запобігання ДТП були розгорнуті в усьому парку легкових автомобілів, ми могли б побачити економію витрат на запобігання ДТП до 264 мільярдів доларів США, якщо припустити, що всі відповідні аварії будуть запобігти», — говорить він.
Філ Партрідж також їздить на Volvo і наразі каже, що його «дуже вражені» передовими системами безпеки.
«На тихій трасі в поєднанні з адаптивним круїзом це справді робить поїздку на великі відстані легким», — каже він. «Насправді я здійснив 200-мильну подорож туди й назад, щоб відвідати своїх батьків, і ця подорож була спокійною».
Але системи не ідеальні. Для активації автоматичної гальмівної системи потрібно небагато. Наприклад, коли він на з’їзді, автомобіль іноді неправильно сприймає автомобіль на сусідній смузі як такий, що збирається з ним зіткнутися. «Це припускає, що транспортний засіб, що наближається, може виїхати, і активує систему», — каже Партрідж, менеджер з маркетингу сайту з оренди автомобілів.
«Теоретично автомобілі, обладнані передовими системами допомоги водієві, повинні зменшити кількість аварій», — каже Робін Малхотра, менеджер з продажу Barrhaven Honda, дилерського центру Honda поблизу Оттави, Канада. «У жодному разі ми ще не повністю там, але часи швидко наближаються. Незважаючи на те, що ми все ще обговорюємо це досить просунуту технологію, оснащення автомобілів функціями безпеки ШІ є частиною довгострокової мети багатьох, якщо не всіх, виробників автомобілів».
Чи варто купувати автомобіль із передовими системами безпеки?
Для деяких типів водіїв передові системи безпеки є обов’язковою функцією. Це, звичайно, стосується професійних водіїв, зокрема водіїв Uber і Lyft. Брайант Грінінг, адвокат, який є співзасновником LegalRideshare, каже, що він заохочує своїх водіїв використовувати системи ADAS.
«Доведено, що вдосконалені системи допомоги водієві зменшують збитки, завдані майну та особам, завдяки чому водії залишаються на дорозі та можуть заробляти», — каже він. «Витрачати трохи більше на підвищення безпеки — це все одно, що купувати страховий поліс на випадок неминучого. Мінімізація вашої потенційної відповідальності та збитків — ось назва гри».
Але системи ADAS також можуть бути дорогими — і не лише тоді, коли ви купуєте автомобіль. Дослідження AAA показало, що транспортні засоби з автоматичним екстреним гальмуванням, моніторингом сліпих зон, попередженням про виїзд зі смуги руху та іншими подібними функціями дорогі в ремонті. Середня вартість ремонту може бути вдвічі більшою, ніж у звичайного транспортного засобу після зіткнення через дорогі датчики та вимоги до їх калібрування. Згідно з висновком дослідження, навіть незначні інциденти можуть додати до 3000 доларів США додаткових витрат на ремонт.
Але Малхотра каже, що навіть з вищою ціною, функції безпеки варті того, щоб мати їх, і він «без вагань» би купив автомобіль із ними.
«Людина сама вирішує, чи варто купувати ту чи іншу функцію», — каже Джон Блум, віце-президент відділу персональних автомобілів Erie Insurance. «Водіям слід витратити час, щоб звикнути до функцій і дати їм шанс, оскільки це дійсно може окупитися з точки зору підвищення безпеки».
Звичайно, системи марні, якщо ви ними не користуєтеся. Недавнє опитування Erie показало, що серед водіїв, чиї транспортні засоби мають ці функції, 11% вимикають попередження про лобове зіткнення, а 17% вимикають автоматичне екстрене гальмування.