За кермом: Alfa Romeo Tonale 2024 року веде Alfa у майбутнє
Перший крок компанії до електрифікації все ще їздить і відчувається як Alfa (іноді)
Alfa Romeo виробляє автомобілі вже понад століття. Це факт, який мені не потрібно було шукати, тому що я чув його приблизно півдюжини разів від різних людей, коли компанія передавала нам ключі від свого останнього продукту: 2024 Tonale, невеликого гібридного позашляховика, що підключається від мережі. Alfa Romeo випустила гібридний варіант свого позашляховика Tonale, який доповнюється м’якими гібридами, які надійшли в продаж минулого року. Для PHEV буде доступно три рівні комплектації: обмежену серію Speciale за 44 595 фунтів стерлінгів і топові моделі Veloce можна замовити зараз, тоді як модель початкового рівня Ti вийде навесні 2023 року.
Як перший плагін-гібрид бренду, Alfa Romeo стверджує, що Tonale PHEV є її найефективнішим автомобілем за всю історію. Моделі Tonale PHEV не отримали значних змін екстер’єру, щоб вказати на їхню електрифіковану силову установку, однак єдиною перевагою є кришка зарядного пристрою на задній панелі три чверті та переосмислення логотипу Alfa Romeo «elettro-biscione» на ліве заднє скло.
Деталі гібридного двигуна
Гібрид Tonale оснащений 1,3-літровим чотирициліндровим двигуном з турбонаддувом, який, по суті, такий самий, як двигун Jeep Compass 4Xe (не дивно, враховуючи, що всі автомобілі мають однакову основу), але він працює від акумулятора ємністю 15,5 кВт-год. Alfa Romeo каже, що це забезпечує запас ходу понад 49 миль і знижує викиди CO2 до 29 г/км у порівнянні зі 144 г/км у м’якого гібрида Tonale. Максимальна швидкість заряджання становить 7,4 кВт, тому зарядка акумулятора Tonale PHEV займе 2,5 години.
Ця електрифікація додає потужності суміші Tonale. У поєднанні з шестиступінчастою автоматичною коробкою передач силовий агрегат генерує загальну потужність 276 к.с., що забезпечує розгін до 62 миль/год за 6,2 секунди. Система повного приводу може розгортати 100 відсотків потужності електромотора в 121 к.с. на задню вісь, а бензиновий двигун передає свої 178 к.с. на передню вісь. Alfa Romeo каже, що система «гарантує максимальну стійкість як на бездоріжжі, так і на дорозі».
Tonale, названий на честь гірського перевалу в Італії (як і його старший брат, Stelvio), є ключовим транспортним засобом для знаменитого італійського автовиробника в кількох аспектах. Alfa Romeo продає лише два інші автомобілі в Сполучених Штатах, і Tonale є першим новим автомобілем Alfa, який досяг наших берегів за останні п’ять років. Що ще важливіше, Alfa Romeo підтвердила, що після Tonale усі її нові автомобілі будуть електромобілями на акумуляторах і повністю відмовляться від газових двигунів. Це робить Tonale своєрідним мостом від газового минулого Alfa до майбутнього, наповненого електронами.
Ця концепція злиття минулого та майбутнього є головною для мене, коли я їду гірськими дорогами та шосе навколо Балокко, Італія, де знаходиться випробувальний полігон Stellantis, де Alfa Romeo проводить більшу частину своїх автомобілів. Одну мить я проїдуся сучасним шосе, але раптово сповільнююсь, коли тротуар перетворюється на тонкі, бруковані вулиці минулих століть. Це символ складного завдання Tonale: відчувати себе позашляховиком завтрашнього дня, але при цьому міцно триматися спадщини Alfa.
Перехід на електрифікацію не кожна компанія здійснює плавно. Я б стверджував, що насправді є лише один електромобіль, у який ви стрибаєте, і він миттєво має відчуття та керованість одного з газових транспортних засобів цього автовиробника: Porsche Taycan. Усе це здається занадто сильним, щоб покласти на плечі будь-якого автомобіля, але я пішов перевірити, чи Tonale достатньо міцний, щоб витримати цю вагу.